Alla inlägg under januari 2020

Av maria anonym - 29 januari 2020 01:32

  motivet till lillemans tårta på lördag

är detta om den är lätt att göra så kommer jag att lägga ut den på min hemsida så får se först hur resulatet blir av det hela men det kommer att få bli en platt tårta och rymmas på en bricka.

vill inte dock ha den galet förstor eller som sagt så brick modell kommer att bli bra och precis lagom också har inget annat mer alternativ än detta som sagt.

kommer sen få göra 2-4 st marängsmörkräm

Av maria anonym - 22 januari 2020 10:28

det var lite andra planer på morgonen hade ett möte på sonens förskola bland annag om lite viktiga saker som hänt ocksä men som påverka honom så jag bestämde mig för att prata om det med en fröknarna där.
hade sen sen haft en till ärende men insåg att det är lättare utför på torsdag när mitt lilla troll är på förskolan.
men av lite andra skäl var detta som jag tog en sån .

det jag fortsatte med i går det ju allt att laga dessa fluffar som ska i tårtorna.
men nu är det helt klappat klart nu vilka smaker allt ska vara.

en tårta som jag kommer ge namnet pigga upp mig .
ett amerikanskt tårtbotten men tiramisu fyllning är det

sen en till tårta med samma botten amerikanskt tårtbotten
med amerikanskt choklad som fyllning.

Av maria anonym - 22 januari 2020 01:14

mini semester i helgen för min del men samtidigt var det väldigt behövligt också och ängsa lite tid åt familjen också.
kom hem i går och var trött men vad jag gjorde var att jag inte gav upp med att baka dessa 4-5 plåtar som jag hade tänkt mig att laga sä fort som möjligt så att det var klart innan jag fortsatte med projekt 2 som jag ska börja med nu.
det innebär att ta och laga ett två bottnar till och förbereda fyllningarna, sen dekorationerna också det får man ej glömma eller .
sen är det också marängsmörkrömen som ska ordnas.
den ena är dino tårtan som ska vara med vanilj fyllning grön marängsmörkräm tänkte jag mig.
sen morran tårtan ockdå lite grå lila aktig med choklad smak istapparna som smälter ner åt så har jag planerat in att göra.
och som jag kommer att vilja känna mig stomt över dessa 2 tårtor och sen en egen inspiration också och mönster om jag vill ha nått mönster. ??

Av maria anonym - 17 januari 2020 01:14

fortsättningen har fortsatt med bakande nu.
tog mig en rejäl funderare ? och till slut bestämde mig för att baka kola snittar som 3.e kaksort har aldrig i mitt liv prova baka så vet ej om jag kommer att tycka om dom är äckliga eller goda eller ätbara kaksorter.
men bestämde mig för att laga den i allafall så får man allt ta och se.
dom andra kakorna som jag har provat det är choklad kakor för dom kan jag laga och tycker allt är goda också.

choklad
vanilj
kola snittar
blev mina kak förslag i allafall sen vad sonens gudmor lagar det visar sig har ingen aning om det precis förutom förslag har jag hört.
så 3 plåtar choklad kakor har jag hunnit med och 1 plåt med kola snittar 2 satser på en plåt gjorde jag.
så en till kommer nog behövas att lagas också.
och sen 3 plåtar med vanilj kex så är min kak ranson klart.
så blir det tårtorna och fyllningarna dekorationer som kommer att behövas göras inte långt kvar nu eller är det.
och vad jag har hunnit inom tårtornas värld så då är det.

2 bottnar
e1. choklad boten som är till den här
amerikanska tårtan som jag har tänkt mig
tiramisu choklad ( fyllingarna ska jag köpa i helgen)

2. dinosaurie tårtan
vaniljbotten vanilj mousse och dekoration kommer då vara amerikansk maräng smör i grön färg
med dekoration runt om.

3. morran tårtan .
choklad botten med mint choklad
smörkräm grå nyans med choklad tappar i vit choklad

4. vegansk tårta men kan inte säga så mycket om den ännu måste hitta recept på en
men god ska den alt vara i allafall.

men nu i helgen så ska jag i förskaffa fyllningarna.
en finns bara tag på finlands färjan att köpa som jag behöver så blir en kryssning nu i helgen.


Av maria anonym - 14 januari 2020 10:38

min lilla älsklingen bestämde sig för att han ville ha dinosaurie tårta och en morran tårta med stinky, morran,hattifnattar .
till hans dinosaurie har jag startat på nu
så har jag gjort den men kommer bli ännu ett borten till på det hela och sen någon god smak på fyllingen.
jag kommer dock inte lägga ut bilden från inspirations bilden här på bloggen.

Av maria anonym - 10 januari 2020 22:58

började med ett tårtbotten i går men kände att jag inte ett dugg var nöjd med den.
men la den i frysen och nu i dag så bestämde jag mig för att prova på ett nytt.
den ena som på min födelsedag amerikanska tårtan och sen en dinosaurie tårta och en morran tårta också.
som min son önskade sig och sen får hjälp av en till som jag ser som en familjemedlem.
som då också ska hjälpa mig med detta.
och en av dom finaste jag känner också.

lägger ut bild på bottnet i morgon och det som ska frysas in.

Av maria anonym - 8 januari 2020 22:03

jag tror att det kommer få blir en amerikansk tårta denna gång också och sen lite kakor cupcakes men ingen sockerpasta det har jag absolut lova mig att det inte ska vara fått nog av det nu.
och sen den andra kommer bli en vegansk tårta har jag tänkt mig eftersom några i min släkt är veganer så vill jag ju gärna tänka på dom också.
men det kommer att komma upp bilder på dom sakerna.

Av maria anonym - 7 januari 2020 00:18

nytt år & nya tag också .
och kommer snart komma upp nya bilder på tårtor och nya varianter av tårta etc etc.
och lova verkligen mig själv att nu lägga upp bilder på allt jag bakar och recept på det.
och sen kommer det ju självklart komma bilder på tårtor som jag inte kommer ge ut receptet på för att jag kommer vilja ha dom recepten inom det privata.
men bestämde mig att baka sonens födelsedags tårtor först om dom blev lyckade så kommer jag att ge receptet på den.
plus ska testa laga vegansk tårta också eftersom ett par stycken av mina kusiner är veganer så man har något att bjuda dom på också till sonens 5 års kalas.
men kommer lägga ut bilden här på när jag lagar den och sen också på min instagram också som jag har.

men har smått börja förbereda saker .
1 vanligt tårta
1 vegansk tårta
lite kakor

men ingen socker pasta i år det har jag lova mig själv och systersonen också .
efter alla år med socker pasta är bara på kakorna som det blir sockerpasta.

Ovido - Quiz & Flashcards